آمیختگی مفهومیتحلیل تمثیل در مثنوی بر اساس نظریه آمیختگی مفهومی مارک ترنر با تکیه بر تمثیل «ملامت کردن مردم مردی را که مادرش را کشت به تهمت» از دفتر دوم مثنوی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 47-70]
آیینتحلیل انتقادی آرای الیاده در باب تفکیک امر قدسی از غیرقدسی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 5-22]
ا
ابژهاز نظام نشانه ای تا نظام ابژه ای در شازده احتجاب گلشیری [دوره 7، شماره 2، 1401]
اُبژهخوانش شعر «مرگ ناصری» از منظر آرای لکان [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 93-115]
ابهامساختار افسانهگردانی در شعر آزاد نیما [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 57-73]
احساس کهترینقش نگرش دیالکتیکی در پیدایش گونههای شخصیتی تازه در رمان فارسی (با رویکرد به رمان همنوایی شبانۀ ارکستر چوبها) [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 119-142]
احمد شاملوظهور سوژۀ سیاسی و پدیدارشدن زیباییشناسی زندان با تأکید بر شعر شاملو [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 143-166]
اخلاقادبیات همچون راهنمایی برای اخلاق: بازخوانی نسبت ادبیات و اخلاق در دو دوره اندیشهورزی سارتر [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 139-160]
ادبیاتبرابر خوانی هایدن وایت و گرین بلات در خوانش متون سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 49-74]
ادبیاتادبیات همچون راهنمایی برای اخلاق: بازخوانی نسبت ادبیات و اخلاق در دو دوره اندیشهورزی سارتر [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 139-160]
ادبیات اعتراضیظهور سوژۀ سیاسی و پدیدارشدن زیباییشناسی زندان با تأکید بر شعر شاملو [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 143-166]
ادبیات چندفرهنگیبازنمایی مهاجرت در رمان نوجوان ایران: تجربه مهاجرت، درآستانگی و موقعیت حاشیهای [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 233-257]
ادبیات کودکبررسی روایتهای پسامدرن در داستاننویسی برای کودکان و نوجوانان [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 79-104]
ادبیات کودک و نوجوانبررسی و تحلیل نقدهای فمینیستی ادبیات کودک و نوجوان درنشریه تخصصی کتاب ماه کودک و نوجوان(1376-1393) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 97-124]
ادبیات معاصر تاجیکدوره بندی شعر معاصر تاجیک: از روشنگری تا استقلال (1870-2015م) [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 21-45]
استعاره کلیبررسی دو استعاره کلی «راه» و «شاه» در تذکره الاولیاء و اسرارالتوحید بر اساس دیدگاههای هانس بلومنبرگ [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 103-136]
استعارۀ مفهومیعشق؛ یک مفهوم و سه درک استعاری (بررسی و تحلیل نظام استعارههای مفهومی در سوانحالعشاق) [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 51-74]
استعلاییقلمروزدایی و قلمروگرایی در شعر معاصر: منظری دلوزی [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 259-282]
اسرارالتوحیدبررسی دو استعاره کلی «راه» و «شاه» در تذکره الاولیاء و اسرارالتوحید بر اساس دیدگاههای هانس بلومنبرگ [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 103-136]
اسطورهتحلیل نشانهشناختی داستان بهرام گور با زن پالیزبان («زن پالیزبان»ِ شاهنامه در خانه «خُرهنما»یِ مرزباننامه) [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 147-163]
اسطورهتحلیل منظومه غنایی ویس و رامین بر مبنای نظریه ایزدان سهگانه ژرژ دومزیل [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 117-140]
اسطورهبازشناخت انتقادی تمایزهای کارکردی قصه پریان و اسطوره در رویکرد روانکاوی برونو بتلهایم [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 141-158]
اسطورهتحلیل جامعهشناسی بدن در شاهنامه با تکیه بر پیکرینگی خاندان سام [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 143-167]
انتگریسم ادبیپایههای گزیدهخوانی از داستان [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 71-94]
اندیشه سیاسی ایرانشهریموضع مؤلف پنهان حکایتهای کلیله و دمنه: برساخت توزیع فضا [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 53-84]
انسان خودشکوفاانسان خود شکوفا؛ بررسی تطبیقی شخصیت در پیر چنگی و شعبده باز نتردام بر اساس کهن الگوهای یونگ و الگوی روانشناسی آبراهام مزلو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]
انسداد گفتمانینشانه - معناشناسی عاطفی گسست و انسداد گفتمانی در داستان حسنک وزیر [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 75-92]
انقلاب ادبیبازخوانی گفتمانی مبحث «انقلاب ادبی» در ایران [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 207-232]
انواع توصیفتوصیف و انواع آن بر پایه نظریه توصیفشناسی با تکیه بر نفثهالمصدور شهابالدین محمد خرندزی زیدری نسوی [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 5-33]
بازنماییتکنولوژی انضباطی و بدن برساخته در داستانهای مدرسه [دوره 4، شماره 2، 1398، صفحه 27-49]
بازنویسی برای کودکاننشانههای هویتشناسانه در تصویرگریهای شاهنامه برای کودکان [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 125-156]
بیانمعانی و بیان؛ از آشنایی تا جدایی (بررسی آراءِ شارحان مفتاح العلوم در خصوص نسبت میان علم معانی و علم بیان در قرن هفتم و هشتم) [دوره 4، شماره 2، 1398، صفحه 75-98]
ببرهای روز دهمتحلیل «ببرها در روز دهم» بر اساس رویکرد گفتمان انتقادی فرکلاف [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 119-137]
بحران شخصیتبحران رشد شخصیت در «درخت گلابی» نوشته گلی ترقی [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 183-206]
بیخانمانیخودآگاهی در رمان؛ بررسی آرای هگل و باختین [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 167-188]
بدنتکنولوژی انضباطی و بدن برساخته در داستانهای مدرسه [دوره 4، شماره 2، 1398، صفحه 27-49]
بدن آرمانیبررسی جنسیت در شعر کودک و نوجوان از منظر جامعهشناسی بدن [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 105-123]
برفساختار افسانهگردانی در شعر آزاد نیما [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 57-73]
بهرام بیضاییبررسی هویت، قدرت و دانش در سه بَرخوانی بهرام بیضایی [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 39-69]
بیوتنبیوتن: روایتی از دیگری فرهنگی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 95-116]
بوطیقای تطبیقیمواجهه در (غیاب!)؛ اصول اساسی دیالوگ میان نظریههای ادبی نامتجانس [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 181-202]
بوف کوربررسی سوژه مدرن در بوف کور صادق هدایت و ملکوت بهرام صادقی [دوره 4، شماره 2، 1398، صفحه 7-25]
بومشناسی ژرفمقایسۀ کتابهای تصویری «درخت بخشنده» و «دنیا بدون درخت»: با رویکرد بومگرا [دوره 7، شماره 2، 1401]
پ
پاد-مفهوم راینهارت کوزلکتاریخ مفهومی؛ آشکارسازی نزاعهای ایدئولوژیک و فهم معنای نوین از متن [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 75-96]
پیامدهاروانزخم و پیامدهای آن با تأکید بر دیدگاه اسلاوی ژیژک [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 231-276]
پدیدارشناسیسبک زندگیِ ترجمه شده: تحلیلی نشانه- پدیدارشناختی از مترجم دردها اثر جومپا لاهیری [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 9-22]
پدیده عشقتجزیه و تحلیل مضمون عشق نزد پروست و استاندال با تکیه بر دو برداشت کلاسیک و مدرن از مفهوم آگاهی [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 33-52]
پیرامتنیتپیرامتن عنوان در نظم و نثر فارسی از قرن پنجم تا نهم هجری [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 31-54]
پیر چنگیانسان خود شکوفا؛ بررسی تطبیقی شخصیت در پیر چنگی و شعبده باز نتردام بر اساس کهن الگوهای یونگ و الگوی روانشناسی آبراهام مزلو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]
پیر خردداستان گمشدة مرگ زال و تحلیل اساطیری شخصیت و فرجام وی بر مبنای نقد پسایونگی [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 239-262]
پرسآرایههای پیرنگساز» در داستانهای کودک: با رویکرد نشانهشناسی [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 107-134]
پیرسنشانههای هویتشناسانه در تصویرگریهای شاهنامه برای کودکان [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 125-156]
پرینسبررسی و مقایسه سرعت روایت در دو حکایت از مثنوی معنوی با مآخذ آنها براساس نظریه روایت شناسی جرالد پرینس [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 121-145]
پیرنگآرایههای پیرنگساز» در داستانهای کودک: با رویکرد نشانهشناسی [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 107-134]
پروستتجزیه و تحلیل مضمون عشق نزد پروست و استاندال با تکیه بر دو برداشت کلاسیک و مدرن از مفهوم آگاهی [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 33-52]
پسا مدرنتحلیل نمونهوار زنان شیزوفرنیک در رمانهای پسامدرن فارسی (کولی کنارآتش، ساربان سرگردان و باورهای خیس یک مرده) [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 85-102]
پسامدرنبررسی روایتهای پسامدرن در داستاننویسی برای کودکان و نوجوانان [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 79-104]
پسامدرنیسمبررسی ارتباط مرگ با کلام و گفتمان پسامرگی در پستمدرنیسم در روایتهای داستانی محمدرضا کاتب [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 57-78]
پسامدرنیسمداستان پسامدرن فارسی و «سوژۀ» زنانه [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 5-28]
پل ریکورتأویل و نقد ماهیت آن در مثنوی معنوی با تکیه بر آرای پل ریکور [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 189-214]
ت
تاجیکستاندوره بندی شعر معاصر تاجیک: از روشنگری تا استقلال (1870-2015م) [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 21-45]
تاریخبرابر خوانی هایدن وایت و گرین بلات در خوانش متون سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 49-74]
تاریخفرآیند تبدیل ژانر تاریخی به حماسه مذهبی (مطالعه موردی: مختارنامه) [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 75-98]
تاریخ ادبیاتمجالسالنفایس نقطه عطفی در معاصرنویسی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 23-46]
تاریخ ادبیاتنقد شیوه خطی در تاریخنگاری ادبی [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 259-274]
تاریخ ایران میانهبازنمایی نقشهای جنسیتی در کتابهای تاریخ دانشگاهی ایران دوره میانه بر مبنای رویکرد تحلیل گفتمان وندایک [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 135-158]
تاریخگرایی نوصداهای خاموش در کشمکشهای گفتمانی سده هفتم از دید سعدی در گلستان [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 5-29]
تاریخگرایی نوینتاریخ مفهومی؛ آشکارسازی نزاعهای ایدئولوژیک و فهم معنای نوین از متن [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 75-96]
تاریخ مفهومیتاریخ مفهومی؛ آشکارسازی نزاعهای ایدئولوژیک و فهم معنای نوین از متن [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 75-96]
تاریخ نگاری ادبیزمینههای معرفتشناختی امتناع جامعهشناسی و تاریخنگاری ادبی در قرون میانی: تحلیل دیرینهشناختی تذکرهنویسی ادبی [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 53-74]
تاریخ نگاری ادبینقد شیوه خطی در تاریخنگاری ادبی [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 259-274]
تحلیل گفتمانبازخوانی گفتمانی مبحث «انقلاب ادبی» در ایران [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 207-232]
تحلیل گفتمان انتقادیبازنمایی نقشهای جنسیتی در کتابهای تاریخ دانشگاهی ایران دوره میانه بر مبنای رویکرد تحلیل گفتمان وندایک [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 135-158]
تحلیل گفتمان انتقادیبررسی گفتمان اکوفمینیسم در رمان رهش نوشته رضا امیرخانی براساس الگوی تحلیل گفتمانی فرکلاف [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 5-27]
تحلیل گفتمان انتقادیبررسی و تحلیل «نامدهی» در اشعار سیداشرفالدین گیلانی (بر اساس الگوی بازنمایی کارگزاران اجتماعی ونلیوون) [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 29-54]
تذکرهالاولیاءبررسی دو استعاره کلی «راه» و «شاه» در تذکره الاولیاء و اسرارالتوحید بر اساس دیدگاههای هانس بلومنبرگ [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 103-136]
تصویرگرینشانههای هویتشناسانه در تصویرگریهای شاهنامه برای کودکان [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 125-156]
تضمنمحاسبه تضمنهای کلامی در غزلی از حافظ با بهرهگیری از نظریه استنباطی گرایس [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 81-106]
تفسیراز قوس هرمنوتیکی ریکور تا نوبتهای سهگانه تفسیری میبدی در کشف الاسرار [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 5-30]
تفکر انتقادیکارناوالگرایی در دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 55-80]
تکنولوژی انضباطیتکنولوژی انضباطی و بدن برساخته در داستانهای مدرسه [دوره 4، شماره 2، 1398، صفحه 27-49]
تمثیلتحلیل تمثیل در مثنوی بر اساس نظریه آمیختگی مفهومی مارک ترنر با تکیه بر تمثیل «ملامت کردن مردم مردی را که مادرش را کشت به تهمت» از دفتر دوم مثنوی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 47-70]
جامعهشناسی بدنبررسی جنسیت در شعر کودک و نوجوان از منظر جامعهشناسی بدن [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 105-123]
جامعهشناسی بدنتحلیل جامعهشناسی بدن در شاهنامه با تکیه بر پیکرینگی خاندان سام [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 143-167]
جاودانگیبوطیقای کلیله و دمنه تحلیل سازوکارهای حاکم بر مقدمهها و متن کلیله و دمنه [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 215-238]
جدایی حداقلی و حداکثریمعانی و بیان؛ از آشنایی تا جدایی (بررسی آراءِ شارحان مفتاح العلوم در خصوص نسبت میان علم معانی و علم بیان در قرن هفتم و هشتم) [دوره 4، شماره 2، 1398، صفحه 75-98]
جلال آل احمدنقد فرهنگی رمان مدیر مدرسه جلال آل احمد از منظر گفتمان و نظریه قدرت میشل فوکو [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 71-94]
جنسنظریۀ «نوشتار زنانۀ» اِلِن سیکسو، از توهم تا واقعیت: آسیبشناسی دریافت نوشتار زنانه در برخی پژوهشهای نظریِ فارسی [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 263-293]
جنسیتبررسی جنسیت در شعر کودک و نوجوان از منظر جامعهشناسی بدن [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 105-123]
جنسیتتحلیل گفتمان جنسیت در متون ادبی قرن هفتم هجری: مطالعه موردی نسخه خطی جوامعالحکایات و لوامعالروایات اثر محمد عوفی [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 95-118]
جنسیتجنسیت و قدرت در گفتمان زنانه رماننویسی ایران (با تکیه بر رمانهای زنان در دو دهه 70-80) [دوره 4، شماره 2، 1398، صفحه 99-124]
جنسیتنگاهی انتقادی به گفتمانهای قدرت و جنسیت در داستان کوتاه «شازدهخانم» نوشته شیوا ارسطویی [دوره 4، شماره 2، 1398، صفحه 141-158]
جنسیتنظریۀ «نوشتار زنانۀ» اِلِن سیکسو، از توهم تا واقعیت: آسیبشناسی دریافت نوشتار زنانه در برخی پژوهشهای نظریِ فارسی [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 263-293]
جهان ممکنموضوع محاکات به مثابه اُبژه هنر [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 159-182]
چراغها را من خاموش میکنمتحلیل کرونوتوپ خانه در رمان چراغ ها را من خاموش می کنم اثر زویا پیرزاد [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 5-27]
چشمهایشبازنمایی عنصر شخصیت در رمان چشمهایش و دل کور با کاربست نظریه «خود» در رویکرد جامعهشناختی«کنش متقابل نمادین» [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 275-295]
چندصداییکاوشی بر میزان نفوذ ایدئولوژی در رمان نوجوان، مورد مطالعه: رمان لالایی برای دختر مرده [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 29-51]
ح
حافظمحاسبه تضمنهای کلامی در غزلی از حافظ با بهرهگیری از نظریه استنباطی گرایس [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 81-106]
حماسهفرآیند تبدیل ژانر تاریخی به حماسه مذهبی (مطالعه موردی: مختارنامه) [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 75-98]
حماسهخودآگاهی در رمان؛ بررسی آرای هگل و باختین [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 167-188]
خ
خاندان سامتحلیل جامعهشناسی بدن در شاهنامه با تکیه بر پیکرینگی خاندان سام [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 143-167]
خردهگونههاتنازع (ستیز) و تعایش (همزیستی) گونهها برای بقا [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 157-180]
خطابهمعرفی روشهای مبتنی بر خطابه باستان در نقد رتوریکی کتاب مقدس و بررسی چالشهای به کارگیری آنها در مطالعات نامه به عبرانیان [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 129-149]
خطاب و فراخوانیخطاب و فراخوانی جنسیتی سوژهها در داستانهای صادق هدایت [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 277-298]
خطای تئوریکناسازگاری روششناختی و تئوریک با موضوع، در «روایتپژوهی داستانهای عامیانه ایرانی» [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 151-173]
خوانشمنطق خوانش ادبی و جایگاه آن در فهم ادبیات [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 125-153]
خوانندهمحورینظریه ادبی و نسبت آن با فلسفه قارهای (با تأکید بر نظریههای خوانندهمحور) [دوره 7، شماره 2، 1401]
خودهستیشناسی مخاطب درونمتنی در شعر موج نو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 95-121]
خودآگاهیخودآگاهی در رمان؛ بررسی آرای هگل و باختین [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 167-188]
خودشکوفایینظریه افتراق زنان و تحلیل آن در رمان هرس نوشته نسیم مرعشی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 123-142]
خود کنشگربازنمایی عنصر شخصیت در رمان چشمهایش و دل کور با کاربست نظریه «خود» در رویکرد جامعهشناختی«کنش متقابل نمادین» [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 275-295]
راهبررسی دو استعاره کلی «راه» و «شاه» در تذکره الاولیاء و اسرارالتوحید بر اساس دیدگاههای هانس بلومنبرگ [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 103-136]
رتوریکمعرفی روشهای مبتنی بر خطابه باستان در نقد رتوریکی کتاب مقدس و بررسی چالشهای به کارگیری آنها در مطالعات نامه به عبرانیان [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 129-149]
ریزخوانیپایههای گزیدهخوانی از داستان [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 71-94]
رسالهالطیرهاتحلیل و بررسی رابطه ساختار روایی و فرایند تولید ارزش در گفتمان (مطالعه موردی: رسالهالطیرهای فارسی و عربی) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 203-230]
رستاخیزگونههاتنازع (ستیز) و تعایش (همزیستی) گونهها برای بقا [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 157-180]
رضا امیرخانیبیوتن: روایتی از دیگری فرهنگی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 95-116]
ریکوراز قوس هرمنوتیکی ریکور تا نوبتهای سهگانه تفسیری میبدی در کشف الاسرار [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 5-30]
رمانتقابل کانتی- هگلی در نقد و نظریههای داستان و رمان در ایران (1312- 1348) [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 31-56]
رمانبررسی ارتباط مرگ با کلام و گفتمان پسامرگی در پستمدرنیسم در روایتهای داستانی محمدرضا کاتب [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 57-78]
رمانتحلیل نمونهوار زنان شیزوفرنیک در رمانهای پسامدرن فارسی (کولی کنارآتش، ساربان سرگردان و باورهای خیس یک مرده) [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 85-102]
رمانخودآگاهی در رمان؛ بررسی آرای هگل و باختین [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 167-188]
رمان ایرانینقد کاربست ساختگرایی تکوینی گلدمن بر رمانهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 5-19]
رمان پاورقیبازتاب شرایط جنگ سرد در رمان پاورقی «من جاسوس شوروی در ایران بودم» [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 47-68]
روایتشناسیبررسی و مقایسه سرعت روایت در دو حکایت از مثنوی معنوی با مآخذ آنها براساس نظریه روایت شناسی جرالد پرینس [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 121-145]
روایتشناسیآرایههای پیرنگساز» در داستانهای کودک: با رویکرد نشانهشناسی [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 107-134]
روایتشناسی ساختارگراناسازگاری روششناختی و تئوریک با موضوع، در «روایتپژوهی داستانهای عامیانه ایرانی» [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 151-173]
روایت منظومفرآیند تبدیل ژانر تاریخی به حماسه مذهبی (مطالعه موردی: مختارنامه) [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 75-98]
روانزخمروانزخم و پیامدهای آن با تأکید بر دیدگاه اسلاوی ژیژک [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 231-276]
روانکاویخوانش و تحلیل لاکانی حکایت «شهریار و برادرش شاهزمان» [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 75-98]
زبان عرفانیمحاسبه تضمنهای کلامی در غزلی از حافظ با بهرهگیری از نظریه استنباطی گرایس [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 81-106]
زکریا تامرتحلیل «ببرها در روز دهم» بر اساس رویکرد گفتمان انتقادی فرکلاف [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 119-137]
زمانساختار زمان در رمان چشمهایش از منظر معنیشناسی شناختی [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 117-137]
زنانتحلیل نمونهوار زنان شیزوفرنیک در رمانهای پسامدرن فارسی (کولی کنارآتش، ساربان سرگردان و باورهای خیس یک مرده) [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 85-102]
زن پارساتحلیل گفتمان جنسیت در متون ادبی قرن هفتم هجری: مطالعه موردی نسخه خطی جوامعالحکایات و لوامعالروایات اثر محمد عوفی [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 95-118]
ساختار رواییتحلیل و بررسی رابطه ساختار روایی و فرایند تولید ارزش در گفتمان (مطالعه موردی: رسالهالطیرهای فارسی و عربی) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 203-230]
سیاستبرابر خوانی هایدن وایت و گرین بلات در خوانش متون سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 49-74]
سبک زندگیسبک زندگیِ ترجمه شده: تحلیلی نشانه- پدیدارشناختی از مترجم دردها اثر جومپا لاهیری [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 9-22]
سیداشرفالدین گیلانیبررسی و تحلیل «نامدهی» در اشعار سیداشرفالدین گیلانی (بر اساس الگوی بازنمایی کارگزاران اجتماعی ونلیوون) [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 29-54]
سرعت روایتبررسی و مقایسه سرعت روایت در دو حکایت از مثنوی معنوی با مآخذ آنها براساس نظریه روایت شناسی جرالد پرینس [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 121-145]
سطوح شناختینگاهی به سطوح شناختی در مکتب نیترا [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 49-70]
سکاکیمعانی و بیان؛ از آشنایی تا جدایی (بررسی آراءِ شارحان مفتاح العلوم در خصوص نسبت میان علم معانی و علم بیان در قرن هفتم و هشتم) [دوره 4، شماره 2، 1398، صفحه 75-98]
سنت ادبی فارسیپیرامتن عنوان در نظم و نثر فارسی از قرن پنجم تا نهم هجری [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 31-54]
سنت نقد ادبی ایرانیجستجوی امر ناموجود مقدمهای بر دلایل فقدان نظریه و نظام نقد ادبی در ایران [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 69-94]
سوژهاز نظام نشانه ای تا نظام ابژه ای در شازده احتجاب گلشیری [دوره 7، شماره 2، 1401]
سوژه پسامدرنتحلیلی بر سوژه پسامدرن با مروری تطبیقی بر سیر نظریههای فلسفی و ادبی معاصر [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 5-16]
سوژه - خوانندهمنطق خوانش ادبی و جایگاه آن در فهم ادبیات [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 125-153]
سوژه و جنسیتخطاب و فراخوانی جنسیتی سوژهها در داستانهای صادق هدایت [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 277-298]
سوژۀ سیاسیظهور سوژۀ سیاسی و پدیدارشدن زیباییشناسی زندان با تأکید بر شعر شاملو [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 143-166]
سوسیالیسمبررسی و تحلیل اندیشههای سوسیالیستی در شعر دو شاعرحزبی فارسی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 71-93]
ش
شارحان مفتاح العلوممعانی و بیان؛ از آشنایی تا جدایی (بررسی آراءِ شارحان مفتاح العلوم در خصوص نسبت میان علم معانی و علم بیان در قرن هفتم و هشتم) [دوره 4، شماره 2، 1398، صفحه 75-98]
شازده احتجاباز نظام نشانه ای تا نظام ابژه ای در شازده احتجاب گلشیری [دوره 7، شماره 2، 1401]
شاعران حزبی فارسیبررسی و تحلیل اندیشههای سوسیالیستی در شعر دو شاعرحزبی فارسی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 71-93]
شاملوخوانش شعر «مرگ ناصری» از منظر آرای لکان [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 93-115]
شاهبررسی دو استعاره کلی «راه» و «شاه» در تذکره الاولیاء و اسرارالتوحید بر اساس دیدگاههای هانس بلومنبرگ [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 103-136]
شاهنامة فردوسیداستان گمشدة مرگ زال و تحلیل اساطیری شخصیت و فرجام وی بر مبنای نقد پسایونگی [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 239-262]
شاهنامهتحلیل نشانهشناختی داستان بهرام گور با زن پالیزبان («زن پالیزبان»ِ شاهنامه در خانه «خُرهنما»یِ مرزباننامه) [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 147-163]
شاهنامهتحلیل جامعهشناسی بدن در شاهنامه با تکیه بر پیکرینگی خاندان سام [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 143-167]
شاهنامهنشانههای هویتشناسانه در تصویرگریهای شاهنامه برای کودکان [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 125-156]
شخصیت داستانیتراداستان و سفرِ تراداستانی: گونه ها و کاربست ها [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 159-190]
شیر و گاوتحلیل رمزگان شناسی داستان شیر و گاو در کلیلهودمنه نصرالله منشی [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 55-77]
شیزوفرنیاتحلیل نمونهوار زنان شیزوفرنیک در رمانهای پسامدرن فارسی (کولی کنارآتش، ساربان سرگردان و باورهای خیس یک مرده) [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 85-102]
شعبدهباز نتردامانسان خود شکوفا؛ بررسی تطبیقی شخصیت در پیر چنگی و شعبده باز نتردام بر اساس کهن الگوهای یونگ و الگوی روانشناسی آبراهام مزلو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]
شعر آزاد نیماییساختار افسانهگردانی در شعر آزاد نیما [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 57-73]
شعر رواییتحلیل هویت اجتماعی مانلی نیما براساس تحلیل انتقادی گفتمان [دوره 4، شماره 2، 1398، صفحه 51-74]
شعرکودک و نوجوانبررسی جنسیت در شعر کودک و نوجوان از منظر جامعهشناسی بدن [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 105-123]
شعر مشروطهبررسی و تحلیل «نامدهی» در اشعار سیداشرفالدین گیلانی (بر اساس الگوی بازنمایی کارگزاران اجتماعی ونلیوون) [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 29-54]
شعر معاصرقلمروزدایی و قلمروگرایی در شعر معاصر: منظری دلوزی [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 259-282]
شعر منثوردرآمدی به نظریه نثر [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 191-210]
شعر موج نوهستیشناسی مخاطب درونمتنی در شعر موج نو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 95-121]
شهریارخوانش و تحلیل لاکانی حکایت «شهریار و برادرش شاهزمان» [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 75-98]
شهرزادخوانش و تحلیل لاکانی حکایت «شهریار و برادرش شاهزمان» [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 75-98]
شیوا ارسطویینگاهی انتقادی به گفتمانهای قدرت و جنسیت در داستان کوتاه «شازدهخانم» نوشته شیوا ارسطویی [دوره 4، شماره 2، 1398، صفحه 141-158]
عنصر شخصیتبازنمایی عنصر شخصیت در رمان چشمهایش و دل کور با کاربست نظریه «خود» در رویکرد جامعهشناختی«کنش متقابل نمادین» [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 275-295]
عینکاز نظام نشانه ای تا نظام ابژه ای در شازده احتجاب گلشیری [دوره 7، شماره 2، 1401]
عنوانپیرامتن عنوان در نظم و نثر فارسی از قرن پنجم تا نهم هجری [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 31-54]
عوفیتحلیل گفتمان جنسیت در متون ادبی قرن هفتم هجری: مطالعه موردی نسخه خطی جوامعالحکایات و لوامعالروایات اثر محمد عوفی [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 95-118]
ف
فاصلهمنطق خوانش ادبی و جایگاه آن در فهم ادبیات [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 125-153]
فانتزیبررسی روایتهای پسامدرن در داستاننویسی برای کودکان و نوجوانان [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 79-104]
فراتاریخبرابر خوانی هایدن وایت و گرین بلات در خوانش متون سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 49-74]
فرکلافتحلیل «ببرها در روز دهم» بر اساس رویکرد گفتمان انتقادی فرکلاف [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 119-137]
فرم«فرم» رمان و ساخت اجتماعیِ آگاهی تأملی لوکاچی در کریستین و کید گلشیری [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 137-158]
فرمالیسمتقابل کانتی- هگلی در نقد و نظریههای داستان و رمان در ایران (1312- 1348) [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 31-56]
فرم زبان«تئوری» و «داستان» بهمثابه دو فرم زبانی بنیادین برای تاریخنویسی؛ نگاهی پدیدارشناسانه-اگزیستانسیالیستی [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 283-305]
فضاهای ذهنیتحلیل تمثیل در مثنوی بر اساس نظریه آمیختگی مفهومی مارک ترنر با تکیه بر تمثیل «ملامت کردن مردم مردی را که مادرش را کشت به تهمت» از دفتر دوم مثنوی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 47-70]
فلسفة قارهاینظریه ادبی و نسبت آن با فلسفه قارهای (با تأکید بر نظریههای خوانندهمحور) [دوره 7، شماره 2، 1401]
فمینیسمداستان پسامدرن فارسی و «سوژۀ» زنانه [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 5-28]
فمینیسمِ پساساختارنگرنظریۀ «نوشتار زنانۀ» اِلِن سیکسو، از توهم تا واقعیت: آسیبشناسی دریافت نوشتار زنانه در برخی پژوهشهای نظریِ فارسی [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 263-293]
فناعشق؛ یک مفهوم و سه درک استعاری (بررسی و تحلیل نظام استعارههای مفهومی در سوانحالعشاق) [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 51-74]
کارناوالگراییکارناوالگرایی در دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 55-80]
کانتتقابل کانتی- هگلی در نقد و نظریههای داستان و رمان در ایران (1312- 1348) [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 31-56]
کتاب تصویریمقایسۀ کتابهای تصویری «درخت بخشنده» و «دنیا بدون درخت»: با رویکرد بومگرا [دوره 7، شماره 2، 1401]
کتاب ماه کودک و نوجوانبررسی و تحلیل نقدهای فمینیستی ادبیات کودک و نوجوان درنشریه تخصصی کتاب ماه کودک و نوجوان(1376-1393) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 97-124]
کتاب مقدسمعرفی روشهای مبتنی بر خطابه باستان در نقد رتوریکی کتاب مقدس و بررسی چالشهای به کارگیری آنها در مطالعات نامه به عبرانیان [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 129-149]
کتابهای درسی تاریخبازنمایی نقشهای جنسیتی در کتابهای تاریخ دانشگاهی ایران دوره میانه بر مبنای رویکرد تحلیل گفتمان وندایک [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 135-158]
کریستین و کید«فرم» رمان و ساخت اجتماعیِ آگاهی تأملی لوکاچی در کریستین و کید گلشیری [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 137-158]
کرونوتوپتحلیل کرونوتوپ خانه در رمان چراغ ها را من خاموش می کنم اثر زویا پیرزاد [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 5-27]
کرونوتوپ آستانهتحلیل کرونوتوپ خانه در رمان چراغ ها را من خاموش می کنم اثر زویا پیرزاد [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 5-27]
کرونوتوپ خانهتحلیل کرونوتوپ خانه در رمان چراغ ها را من خاموش می کنم اثر زویا پیرزاد [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 5-27]
کرونوتوپ دیدارتحلیل کرونوتوپ خانه در رمان چراغ ها را من خاموش می کنم اثر زویا پیرزاد [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 5-27]
کشفالاسراراز قوس هرمنوتیکی ریکور تا نوبتهای سهگانه تفسیری میبدی در کشف الاسرار [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 5-30]
کلاناستعارهعشق؛ یک مفهوم و سه درک استعاری (بررسی و تحلیل نظام استعارههای مفهومی در سوانحالعشاق) [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 51-74]
کلیدرنقد و تحلیل بومگرایی رمان کلیدر با نگاهی به هویّت اکولوژیکی شخصیّتها در تأثیرپذیری از گفتمان قدرت [دوره 7، شماره 2، 1401]
کلیله و دمنهموضع مؤلف پنهان حکایتهای کلیله و دمنه: برساخت توزیع فضا [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 53-84]
کلیله و دمنهبوطیقای کلیله و دمنه تحلیل سازوکارهای حاکم بر مقدمهها و متن کلیله و دمنه [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 215-238]
کنش متقابل نمادینبازنمایی عنصر شخصیت در رمان چشمهایش و دل کور با کاربست نظریه «خود» در رویکرد جامعهشناختی«کنش متقابل نمادین» [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 275-295]
کهنالگوانسان خود شکوفا؛ بررسی تطبیقی شخصیت در پیر چنگی و شعبده باز نتردام بر اساس کهن الگوهای یونگ و الگوی روانشناسی آبراهام مزلو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]
کهنالگوداستان گمشدة مرگ زال و تحلیل اساطیری شخصیت و فرجام وی بر مبنای نقد پسایونگی [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 239-262]
گلستانصداهای خاموش در کشمکشهای گفتمانی سده هفتم از دید سعدی در گلستان [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 5-29]
گلشیری«فرم» رمان و ساخت اجتماعیِ آگاهی تأملی لوکاچی در کریستین و کید گلشیری [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 137-158]
گونهشناسی توصیفتوصیف و انواع آن بر پایه نظریه توصیفشناسی با تکیه بر نفثهالمصدور شهابالدین محمد خرندزی زیدری نسوی [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 5-33]
ل
لاکانخوانش و تحلیل لاکانی حکایت «شهریار و برادرش شاهزمان» [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 75-98]
لاکلائو و موفهبازتاب شرایط جنگ سرد در رمان پاورقی «من جاسوس شوروی در ایران بودم» [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 47-68]
لالایی برای دختر مردهکاوشی بر میزان نفوذ ایدئولوژی در رمان نوجوان، مورد مطالعه: رمان لالایی برای دختر مرده [دوره 3، شماره 2، 1397، صفحه 29-51]
لاهوتیبررسی و تحلیل اندیشههای سوسیالیستی در شعر دو شاعرحزبی فارسی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 71-93]
لحنسازوکار ترجمهها در غرابتزدایی از گفتمان نقد و نظریه ادبی با تمرکز بر ارتباط «لحن»، «صدا» و «قدرت» [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 169-194]
لوکاچ«فرم» رمان و ساخت اجتماعیِ آگاهی تأملی لوکاچی در کریستین و کید گلشیری [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 137-158]
م
مآخذ مثنوی معنویبررسی و مقایسه سرعت روایت در دو حکایت از مثنوی معنوی با مآخذ آنها براساس نظریه روایت شناسی جرالد پرینس [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 121-145]
مادربودننظریۀ «نوشتار زنانۀ» اِلِن سیکسو، از توهم تا واقعیت: آسیبشناسی دریافت نوشتار زنانه در برخی پژوهشهای نظریِ فارسی [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 263-293]
مارکوزهنقد «زیباییشناسی منفی» در رمان آذر، شهدخت، پرویز و دیگران [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 99-118]
متون منظوم و منثورپیرامتن عنوان در نظم و نثر فارسی از قرن پنجم تا نهم هجری [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 31-54]
مثنویتحلیل تمثیل در مثنوی بر اساس نظریه آمیختگی مفهومی مارک ترنر با تکیه بر تمثیل «ملامت کردن مردم مردی را که مادرش را کشت به تهمت» از دفتر دوم مثنوی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 47-70]
مثنوی معنویبررسی و مقایسه سرعت روایت در دو حکایت از مثنوی معنوی با مآخذ آنها براساس نظریه روایت شناسی جرالد پرینس [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 121-145]
مثنوی معنویتأویل و نقد ماهیت آن در مثنوی معنوی با تکیه بر آرای پل ریکور [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 189-214]
محافظهکاریبازخوانی گفتمانی مبحث «انقلاب ادبی» در ایران [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 207-232]
محاکاتمحاکات و روایت از دیالوگهای افلاطون تا درامهای خواندنی مدرن [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 103-128]
محیط زیستبررسی گفتمان اکوفمینیسم در رمان رهش نوشته رضا امیرخانی براساس الگوی تحلیل گفتمانی فرکلاف [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 5-27]
محمدرضا کاتببررسی ارتباط مرگ با کلام و گفتمان پسامرگی در پستمدرنیسم در روایتهای داستانی محمدرضا کاتب [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 57-78]
محمود دولت آبادینقد و تحلیل بومگرایی رمان کلیدر با نگاهی به هویّت اکولوژیکی شخصیّتها در تأثیرپذیری از گفتمان قدرت [دوره 7، شماره 2، 1401]
مردسالاریتحلیل گفتمان جنسیت در متون ادبی قرن هفتم هجری: مطالعه موردی نسخه خطی جوامعالحکایات و لوامعالروایات اثر محمد عوفی [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 95-118]
مرزباننامهتحلیل نشانهشناختی داستان بهرام گور با زن پالیزبان («زن پالیزبان»ِ شاهنامه در خانه «خُرهنما»یِ مرزباننامه) [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 147-163]
مرگبررسی ارتباط مرگ با کلام و گفتمان پسامرگی در پستمدرنیسم در روایتهای داستانی محمدرضا کاتب [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 57-78]
مرگ ناصریخوانش شعر «مرگ ناصری» از منظر آرای لکان [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 93-115]
مریم شریفنسبناسازگاری روششناختی و تئوریک با موضوع، در «روایتپژوهی داستانهای عامیانه ایرانی» [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 151-173]
مزلوانسان خود شکوفا؛ بررسی تطبیقی شخصیت در پیر چنگی و شعبده باز نتردام بر اساس کهن الگوهای یونگ و الگوی روانشناسی آبراهام مزلو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]
مشارکتمنطق خوانش ادبی و جایگاه آن در فهم ادبیات [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 125-153]
میشل فوکونقد فرهنگی رمان مدیر مدرسه جلال آل احمد از منظر گفتمان و نظریه قدرت میشل فوکو [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 71-94]
مطالعه انتقادینقد کاربست ساختگرایی تکوینی گلدمن بر رمانهای فارسی [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 5-19]
معانیمعانی و بیان؛ از آشنایی تا جدایی (بررسی آراءِ شارحان مفتاح العلوم در خصوص نسبت میان علم معانی و علم بیان در قرن هفتم و هشتم) [دوره 4، شماره 2، 1398، صفحه 75-98]
نامدهیبررسی و تحلیل «نامدهی» در اشعار سیداشرفالدین گیلانی (بر اساس الگوی بازنمایی کارگزاران اجتماعی ونلیوون) [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 29-54]
نامه به عبرانیانمعرفی روشهای مبتنی بر خطابه باستان در نقد رتوریکی کتاب مقدس و بررسی چالشهای به کارگیری آنها در مطالعات نامه به عبرانیان [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 129-149]
نامهنگاریمعرفی روشهای مبتنی بر خطابه باستان در نقد رتوریکی کتاب مقدس و بررسی چالشهای به کارگیری آنها در مطالعات نامه به عبرانیان [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 129-149]
نشانهشناسیسبک زندگیِ ترجمه شده: تحلیلی نشانه- پدیدارشناختی از مترجم دردها اثر جومپا لاهیری [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 9-22]
نشانهشناسیتحلیل نشانهشناختی داستان بهرام گور با زن پالیزبان («زن پالیزبان»ِ شاهنامه در خانه «خُرهنما»یِ مرزباننامه) [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 147-163]
نشانهشناسینشانههای هویتشناسانه در تصویرگریهای شاهنامه برای کودکان [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 125-156]
نشانهشناسیآرایههای پیرنگساز» در داستانهای کودک: با رویکرد نشانهشناسی [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 107-134]
نشانههاروانزخم و پیامدهای آن با تأکید بر دیدگاه اسلاوی ژیژک [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 231-276]
نشریات تخصصیبررسی و تحلیل نقدهای فمینیستی ادبیات کودک و نوجوان درنشریه تخصصی کتاب ماه کودک و نوجوان(1376-1393) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 97-124]
نظام ارزشتحلیل و بررسی رابطه ساختار روایی و فرایند تولید ارزش در گفتمان (مطالعه موردی: رسالهالطیرهای فارسی و عربی) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 203-230]
نظریة ادبینظریه ادبی و نسبت آن با فلسفه قارهای (با تأکید بر نظریههای خوانندهمحور) [دوره 7، شماره 2، 1401]
نظریه ادبیدوره بندی شعر معاصر تاجیک: از روشنگری تا استقلال (1870-2015م) [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 21-45]
نظریه ادبیجستجوی امر ناموجود مقدمهای بر دلایل فقدان نظریه و نظام نقد ادبی در ایران [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 69-94]
نظریه ادبیمواجهه در (غیاب!)؛ اصول اساسی دیالوگ میان نظریههای ادبی نامتجانس [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 181-202]
نظریه ادبی تطبیقیبازخوانی گفتمانی مبحث «انقلاب ادبی» در ایران [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 207-232]
نظریه استنباطیمحاسبه تضمنهای کلامی در غزلی از حافظ با بهرهگیری از نظریه استنباطی گرایس [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 81-106]
نظریه افتراقنظریه افتراق زنان و تحلیل آن در رمان هرس نوشته نسیم مرعشی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 123-142]
نظریه ذهن ادبیتحلیل تمثیل در مثنوی بر اساس نظریه آمیختگی مفهومی مارک ترنر با تکیه بر تمثیل «ملامت کردن مردم مردی را که مادرش را کشت به تهمت» از دفتر دوم مثنوی [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 47-70]
نظریه محاکاتموضوع محاکات به مثابه اُبژه هنر [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 159-182]
نظریههای ادبیتحلیلی بر سوژه پسامدرن با مروری تطبیقی بر سیر نظریههای فلسفی و ادبی معاصر [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 5-16]
نظریههای ادبیسازوکار ترجمهها در غرابتزدایی از گفتمان نقد و نظریه ادبی با تمرکز بر ارتباط «لحن»، «صدا» و «قدرت» [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 169-194]
نظریههای فلسفیتحلیلی بر سوژه پسامدرن با مروری تطبیقی بر سیر نظریههای فلسفی و ادبی معاصر [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 5-16]
نظریۀ آمیختگی مفهومیساختار زمان در رمان چشمهایش از منظر معنیشناسی شناختی [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 117-137]
نظریۀ فرکلافبررسی گفتمان اکوفمینیسم در رمان رهش نوشته رضا امیرخانی براساس الگوی تحلیل گفتمانی فرکلاف [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 5-27]
نظریۀ فضاهای ذهنیساختار زمان در رمان چشمهایش از منظر معنیشناسی شناختی [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 117-137]
نظریۀ معاصر استعارهساختار زمان در رمان چشمهایش از منظر معنیشناسی شناختی [دوره 1، شماره 1، 1395، صفحه 117-137]
نقد خوانندهمحورنگاهی به سطوح شناختی در مکتب نیترا [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 49-70]
نقد رتوریکیمعرفی روشهای مبتنی بر خطابه باستان در نقد رتوریکی کتاب مقدس و بررسی چالشهای به کارگیری آنها در مطالعات نامه به عبرانیان [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 129-149]
نقد روانکاوانهبحران رشد شخصیت در «درخت گلابی» نوشته گلی ترقی [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 183-206]
نقد عملیناسازگاری روششناختی و تئوریک با موضوع، در «روایتپژوهی داستانهای عامیانه ایرانی» [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 151-173]
نقد فرمالیستی«تئوری» و «داستان» بهمثابه دو فرم زبانی بنیادین برای تاریخنویسی؛ نگاهی پدیدارشناسانه-اگزیستانسیالیستی [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 283-305]
نقد فرهنگینقد فرهنگی رمان مدیر مدرسه جلال آل احمد از منظر گفتمان و نظریه قدرت میشل فوکو [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 71-94]
نقد فمینیستیبررسی و تحلیل نقدهای فمینیستی ادبیات کودک و نوجوان درنشریه تخصصی کتاب ماه کودک و نوجوان(1376-1393) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 97-124]
نقد و نظریه ادبی غربیجستجوی امر ناموجود مقدمهای بر دلایل فقدان نظریه و نظام نقد ادبی در ایران [دوره 3، شماره 1، 1397، صفحه 69-94]
نقشهای جنسیتیبازنمایی نقشهای جنسیتی در کتابهای تاریخ دانشگاهی ایران دوره میانه بر مبنای رویکرد تحلیل گفتمان وندایک [دوره 6، شماره 1، 1400، صفحه 135-158]
نیکولایوابررسی روایتهای پسامدرن در داستاننویسی برای کودکان و نوجوانان [دوره 1، شماره 2، 1395، صفحه 79-104]
نگرش دیالکتیکینقش نگرش دیالکتیکی در پیدایش گونههای شخصیتی تازه در رمان فارسی (با رویکرد به رمان همنوایی شبانۀ ارکستر چوبها) [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 119-142]
نویسندۀ زنتحلیل نمونهوار زنان شیزوفرنیک در رمانهای پسامدرن فارسی (کولی کنارآتش، ساربان سرگردان و باورهای خیس یک مرده) [دوره 2، شماره 1، 1396، صفحه 85-102]
نوشتار زنانهنظریۀ «نوشتار زنانۀ» اِلِن سیکسو، از توهم تا واقعیت: آسیبشناسی دریافت نوشتار زنانه در برخی پژوهشهای نظریِ فارسی [دوره 6، شماره 2، 1400، صفحه 263-293]
نوگراییبازخوانی گفتمانی مبحث «انقلاب ادبی» در ایران [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 207-232]
و
وجههخطاب و فراخوانی جنسیتی سوژهها در داستانهای صادق هدایت [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 277-298]
ویژگیهای شخصیتپردازانهتحلیلی بر سوژه پسامدرن با مروری تطبیقی بر سیر نظریههای فلسفی و ادبی معاصر [دوره 2، شماره 2، 1396، صفحه 5-16]
ویس و رامینتحلیل منظومه غنایی ویس و رامین بر مبنای نظریه ایزدان سهگانه ژرژ دومزیل [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 117-140]
ه
هرمنوتیکنظریه ادبی و نسبت آن با فلسفه قارهای (با تأکید بر نظریههای خوانندهمحور) [دوره 7، شماره 2، 1401]
هرمنوتیک ادبیپایههای گزیدهخوانی از داستان [دوره 4، شماره 1، 1398، صفحه 71-94]
هرمنوتیک ادبیهرمنوتیک: از نظریه تا نقد ادبی؟ [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 35-56]
هرمنوتیک فلسفیهرمنوتیک: از نظریه تا نقد ادبی؟ [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 35-56]
هویّت اکولوژیکینقد و تحلیل بومگرایی رمان کلیدر با نگاهی به هویّت اکولوژیکی شخصیّتها در تأثیرپذیری از گفتمان قدرت [دوره 7، شماره 2، 1401]
ی
یکپارچگی نفسبحران رشد شخصیت در «درخت گلابی» نوشته گلی ترقی [دوره 7، شماره 1، 1401، صفحه 183-206]
یونگانسان خود شکوفا؛ بررسی تطبیقی شخصیت در پیر چنگی و شعبده باز نتردام بر اساس کهن الگوهای یونگ و الگوی روانشناسی آبراهام مزلو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد