نمایه کلیدواژه ها

ا

  • ابهام ساختار افسانه‌گردانی در شعر آزاد نیما [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 57-73]
  • ادبیات فارسی توصیف و انواع آن بر پایه نظریه توصیف‌شناسی با تکیه بر نفثه‌المصدور شهاب‌الدین محمد خرندزی زیدری نسوی [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 5-33]
  • ادبیات فمینیستی نظریه افتراق زنان و تحلیل آن در رمان هرس نوشته نسیم مرعشی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 123-142]
  • ادبیات کودک و نوجوان بررسی و تحلیل نقدهای فمینیستی ادبیات کودک و نوجوان درنشریه تخصصی کتاب ماه کودک و نوجوان(1376-1393) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 97-124]
  • ارتباط ادبی نگاهی به سطوح شناختی در مکتب نیترا [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 49-70]
  • اسطوره تحلیل جامعه‌شناسی بدن در شاهنامه با تکیه بر پیکرینگی خاندان سام [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 143-167]
  • افراشته بررسی و تحلیل اندیشه‌های سوسیالیستی در شعر دو شاعرحزبی فارسی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 71-93]
  • افسانه‌گرایی ساختار افسانه‌گردانی در شعر آزاد نیما [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 57-73]
  • افسانه‌گردانی ساختار افسانه‌گردانی در شعر آزاد نیما [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 57-73]
  • انسان خودشکوفا انسان خود شکوفا؛ بررسی تطبیقی شخصیت در پیر چنگی و شعبده‌ باز نتردام بر اساس کهن الگوهای یونگ و الگوی روانشناسی آبراهام مزلو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]
  • انواع توصیف توصیف و انواع آن بر پایه نظریه توصیف‌شناسی با تکیه بر نفثه‌المصدور شهاب‌الدین محمد خرندزی زیدری نسوی [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 5-33]

ب

  • بازنویسی برای کودکان نشانه‌های هویت‌شناسانه در تصویرگری‌های شاهنامه برای کودکان [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 125-156]
  • برف ساختار افسانه‌گردانی در شعر آزاد نیما [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 57-73]
  • بقای گونه‌ها تنازع (ستیز) و تعایش (‌همزیستی) گونه‌ها برای بقا [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 157-180]
  • بوطیقای تطبیقی مواجهه در (غیاب!)؛ اصول اساسی دیالوگ میان نظریه‌های ادبی نامتجانس [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 181-202]

پ

  • پاد-مفهوم ‌راینهارت کوزلک تاریخ مفهومی؛ آشکارسازی نزاع‌های ایدئولوژیک و فهم معنای نوین از متن [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 75-96]
  • پیامدها روان‌زخم و پیامدهای آن با تأکید بر دیدگاه اسلاوی ژیژک [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 231-276]
  • پیر چنگی انسان خود شکوفا؛ بررسی تطبیقی شخصیت در پیر چنگی و شعبده‌ باز نتردام بر اساس کهن الگوهای یونگ و الگوی روانشناسی آبراهام مزلو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]
  • پیرس نشانه‌های هویت‌شناسانه در تصویرگری‌های شاهنامه برای کودکان [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 125-156]

ت

  • تاریخ‌گرایی نوین تاریخ مفهومی؛ آشکارسازی نزاع‌های ایدئولوژیک و فهم معنای نوین از متن [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 75-96]
  • تاریخ مفهومی تاریخ مفهومی؛ آشکارسازی نزاع‌های ایدئولوژیک و فهم معنای نوین از متن [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 75-96]
  • تبیین طبیعت‌انگارانه تکامل و کارکرد شناختی روایت تخیلی: منظری داروینیستی [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 251-276]
  • ترجمه سازوکار ترجمه‌ها در غرابت‌زدایی از گفتمان نقد و نظریه ادبی با تمرکز بر ارتباط «لحن»، «صدا» و «قدرت» [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 169-194]
  • تصویرگری نشانه‌های هویت‌شناسانه در تصویرگری‌های شاهنامه برای کودکان [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 125-156]
  • توصیف‌شناسی توصیف و انواع آن بر پایه نظریه توصیف‌شناسی با تکیه بر نفثه‌المصدور شهاب‌الدین محمد خرندزی زیدری نسوی [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 5-33]

ج

  • جامعه‌شناسی بدن تحلیل جامعه‌شناسی بدن در شاهنامه با تکیه بر پیکرینگی خاندان سام [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 143-167]

خ

  • خاندان سام تحلیل جامعه‌شناسی بدن در شاهنامه با تکیه بر پیکرینگی خاندان سام [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 143-167]
  • خرده‌گونه‌ها تنازع (ستیز) و تعایش (‌همزیستی) گونه‌ها برای بقا [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 157-180]
  • خطاب و فراخوانی خطاب و فراخوانی جنسیتی سوژه‌ها در داستان‌های صادق هدایت [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 277-298]
  • خود هستی‌شناسی مخاطب درون‌متنی در شعر موج نو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 95-121]
  • خودشکوفایی نظریه افتراق زنان و تحلیل آن در رمان هرس نوشته نسیم مرعشی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 123-142]

د

  • داروینیسم ادبی تکامل و کارکرد شناختی روایت تخیلی: منظری داروینیستی [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 251-276]
  • دیالوگ نظریه‌های نامتجانس مواجهه در (غیاب!)؛ اصول اساسی دیالوگ میان نظریه‌های ادبی نامتجانس [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 181-202]
  • دیگری هستی‌شناسی مخاطب درون‌متنی در شعر موج نو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 95-121]
  • دلواپسی‌های غایی صادق‌چوبک و دلهره‌های هستی (خوانش رمان سنگ‌صبور برمبنای نظریه روانکاوی اگزیستانسیال) [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 7-30]

ر

  • رساله‌الطیرها تحلیل و بررسی رابطه ساختار روایی و فرایند تولید ارزش در گفتمان (مطالعه موردی: رساله‌الطیرهای فارسی و عربی) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 203-230]
  • رستاخیزگونه‌ها تنازع (ستیز) و تعایش (‌همزیستی) گونه‌ها برای بقا [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 157-180]
  • رمان هرس نظریه افتراق زنان و تحلیل آن در رمان هرس نوشته نسیم مرعشی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 123-142]
  • روایت خیالی تکامل و کارکرد شناختی روایت تخیلی: منظری داروینیستی [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 251-276]
  • روان‌زخم روان‌زخم و پیامدهای آن با تأکید بر دیدگاه اسلاوی ژیژک [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 231-276]

ز

ژ

  • ژیژک روان‌زخم و پیامدهای آن با تأکید بر دیدگاه اسلاوی ژیژک [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 231-276]

س

  • ساختار روایی تحلیل و بررسی رابطه ساختار روایی و فرایند تولید ارزش در گفتمان (مطالعه موردی: رساله‌الطیرهای فارسی و عربی) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 203-230]
  • ساختارگرایی نگاهی به سطوح شناختی در مکتب نیترا [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 49-70]
  • سازگاری تکامل و کارکرد شناختی روایت تخیلی: منظری داروینیستی [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 251-276]
  • سطوح شناختی نگاهی به سطوح شناختی در مکتب نیترا [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 49-70]
  • سنگ‌صبور صادق‌چوبک و دلهره‌های هستی (خوانش رمان سنگ‌صبور برمبنای نظریه روانکاوی اگزیستانسیال) [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 7-30]
  • سوژه و جنسیت خطاب و فراخوانی جنسیتی سوژه‌ها در داستان‌های صادق هدایت [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 277-298]
  • سوسیالیسم بررسی و تحلیل اندیشه‌های سوسیالیستی در شعر دو شاعرحزبی فارسی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 71-93]

ش

  • شاعران حزبی فارسی بررسی و تحلیل اندیشه‌های سوسیالیستی در شعر دو شاعرحزبی فارسی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 71-93]
  • شاهنامه تحلیل جامعه‌شناسی بدن در شاهنامه با تکیه بر پیکرینگی خاندان سام [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 143-167]
  • شاهنامه نشانه‌های هویت‌شناسانه در تصویرگری‌های شاهنامه برای کودکان [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 125-156]
  • شعبده‌باز نتردام انسان خود شکوفا؛ بررسی تطبیقی شخصیت در پیر چنگی و شعبده‌ باز نتردام بر اساس کهن الگوهای یونگ و الگوی روانشناسی آبراهام مزلو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]
  • شعر آزاد نیمایی ساختار افسانه‌گردانی در شعر آزاد نیما [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 57-73]
  • شعر موج نو هستی‌شناسی مخاطب درون‌متنی در شعر موج نو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 95-121]

ص

  • صادق چوبک صادق‌چوبک و دلهره‌های هستی (خوانش رمان سنگ‌صبور برمبنای نظریه روانکاوی اگزیستانسیال) [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 7-30]
  • صادق هدایت خطاب و فراخوانی جنسیتی سوژه‌ها در داستان‌های صادق هدایت [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 277-298]

ض

  • ضمیر «تو» هستی‌شناسی مخاطب درون‌متنی در شعر موج نو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 95-121]

ع

  • عاملیت نظریه افتراق زنان و تحلیل آن در رمان هرس نوشته نسیم مرعشی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 123-142]

ق

  • قدرت سازوکار ترجمه‌ها در غرابت‌زدایی از گفتمان نقد و نظریه ادبی با تمرکز بر ارتباط «لحن»، «صدا» و «قدرت» [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 169-194]

ک

  • کارکرد شناختی ادبیات تکامل و کارکرد شناختی روایت تخیلی: منظری داروینیستی [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 251-276]
  • کتاب ماه کودک و نوجوان بررسی و تحلیل نقدهای فمینیستی ادبیات کودک و نوجوان درنشریه تخصصی کتاب ماه کودک و نوجوان(1376-1393) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 97-124]
  • کهن‌الگو انسان خود شکوفا؛ بررسی تطبیقی شخصیت در پیر چنگی و شعبده‌ باز نتردام بر اساس کهن الگوهای یونگ و الگوی روانشناسی آبراهام مزلو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]

گ

  • گفتمان سازوکار ترجمه‌ها در غرابت‌زدایی از گفتمان نقد و نظریه ادبی با تمرکز بر ارتباط «لحن»، «صدا» و «قدرت» [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 169-194]
  • گونه‌شناسی توصیف توصیف و انواع آن بر پایه نظریه توصیف‌شناسی با تکیه بر نفثه‌المصدور شهاب‌الدین محمد خرندزی زیدری نسوی [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 5-33]

ل

  • لاهوتی بررسی و تحلیل اندیشه‌های سوسیالیستی در شعر دو شاعرحزبی فارسی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 71-93]
  • لحن سازوکار ترجمه‌ها در غرابت‌زدایی از گفتمان نقد و نظریه ادبی با تمرکز بر ارتباط «لحن»، «صدا» و «قدرت» [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 169-194]

م

  • مخاطب هستی‌شناسی مخاطب درون‌متنی در شعر موج نو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 95-121]
  • مزلو انسان خود شکوفا؛ بررسی تطبیقی شخصیت در پیر چنگی و شعبده‌ باز نتردام بر اساس کهن الگوهای یونگ و الگوی روانشناسی آبراهام مزلو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]
  • مفهوم تاریخ مفهومی؛ آشکارسازی نزاع‌های ایدئولوژیک و فهم معنای نوین از متن [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 75-96]
  • مکتب نیترا نگاهی به سطوح شناختی در مکتب نیترا [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 49-70]

ن

  • ناتورالیسم صادق‌چوبک و دلهره‌های هستی (خوانش رمان سنگ‌صبور برمبنای نظریه روانکاوی اگزیستانسیال) [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 7-30]
  • نشانه‌شناسی نشانه‌های هویت‌شناسانه در تصویرگری‌های شاهنامه برای کودکان [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 125-156]
  • نشانه‌ها روان‌زخم و پیامدهای آن با تأکید بر دیدگاه اسلاوی ژیژک [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 231-276]
  • نشریات تخصصی بررسی و تحلیل نقدهای فمینیستی ادبیات کودک و نوجوان درنشریه تخصصی کتاب ماه کودک و نوجوان(1376-1393) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 97-124]
  • نظام ارزش تحلیل و بررسی رابطه ساختار روایی و فرایند تولید ارزش در گفتمان (مطالعه موردی: رساله‌الطیرهای فارسی و عربی) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 203-230]
  • نظریه ادبی مواجهه در (غیاب!)؛ اصول اساسی دیالوگ میان نظریه‌های ادبی نامتجانس [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 181-202]
  • نظریه افتراق نظریه افتراق زنان و تحلیل آن در رمان هرس نوشته نسیم مرعشی [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 123-142]
  • نظریه روان‌کاوی اگزیستانسیال صادق‌چوبک و دلهره‌های هستی (خوانش رمان سنگ‌صبور برمبنای نظریه روانکاوی اگزیستانسیال) [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 7-30]
  • نظریه‌های ادبی سازوکار ترجمه‌ها در غرابت‌زدایی از گفتمان نقد و نظریه ادبی با تمرکز بر ارتباط «لحن»، «صدا» و «قدرت» [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 169-194]
  • نفثه‌المصدور توصیف و انواع آن بر پایه نظریه توصیف‌شناسی با تکیه بر نفثه‌المصدور شهاب‌الدین محمد خرندزی زیدری نسوی [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 5-33]
  • نقد ادبی هرمنوتیک: از نظریه تا نقد ادبی؟ [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 35-56]
  • نقد خواننده‌محور نگاهی به سطوح شناختی در مکتب نیترا [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 49-70]
  • نقد فمینیستی بررسی و تحلیل نقدهای فمینیستی ادبیات کودک و نوجوان درنشریه تخصصی کتاب ماه کودک و نوجوان(1376-1393) [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 97-124]

و

  • وجهه خطاب و فراخوانی جنسیتی سوژه‌ها در داستان‌های صادق هدایت [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 277-298]

ه

  • هرمنوتیک ادبی هرمنوتیک: از نظریه تا نقد ادبی؟ [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 35-56]
  • هرمنوتیک فلسفی هرمنوتیک: از نظریه تا نقد ادبی؟ [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 35-56]
  • هرمنوتیک مؤلف‌محور هرمنوتیک: از نظریه تا نقد ادبی؟ [دوره 5، شماره 2، 1399، صفحه 35-56]
  • هستی‌شناسی هستی‌شناسی مخاطب درون‌متنی در شعر موج نو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 95-121]

ی

  • یونگ انسان خود شکوفا؛ بررسی تطبیقی شخصیت در پیر چنگی و شعبده‌ باز نتردام بر اساس کهن الگوهای یونگ و الگوی روانشناسی آبراهام مزلو [دوره 5، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]