ثلاثی، محسن. (1379). جهان ایرانی و ایران جهانی، تهران: مرکز.
حریری، ناصر. (1372). در بارۀ هنر و ادبیات. تهران: آویشن و گوهرزاد.
حیاتی، زهرا و محسن حسینیمؤخر. (1386). از هویت ایرانی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی.
حیدری، فاطمه. و بیتا دارابی. (1391). «بینامتنیت در شرق بنفشه اثر شهریار مندنیپور». فصلنامۀ جستارهای زبانی، (14): 55-74.
سارتر، ژانپل. (1348). ادبیات چیست، ترجمۀ ابوالحسن نجفی و مصطفی رحیمی. تهران: کتاب زمان.
سپهری، سهراب. (1348). هشت کتاب، تهران: طهوری.
ستاری، جلال. (1380). هویت ملی و هویت فرهنگی، تهران: مرکز.
کاجی، حسین. (1379). تأملات ایرانی: (مباحثاتی با روشنفکران معاصر در زمینه فکر و فرهنگ ایرانی)، تهران: روزنه.
کوپر. جی.سی. (1380). فرهنگ مصور نمادهای سنتی، ملیحه کرباسیان. تهران: فرشاد.
مندنیپور، شهریار. (1377). شرق بنفشه، تهران: مرکز.
مندنی پور، شهریار. (1383). کتاب ارواح شهرزاد (سازه ها، شگردها و فرم های داستان نو)، تهران: ققنوس.
هال، جیمز. (1380). فرهنگ نگارهای نمادها در هنر شرق و غرب، ترجمه رقیه بهزادی. تهران: فرهنگ معاصر.
Barber, B. (2000). “Jihad VS. Mc World”. in The Globalization reader, New York: Ballantine Books. 79-101.
Barthes, R. (1953). Le degré zéro de l’écriture, Paris : Le Seuil.
Barthes, R. (1963). Essais critiques. Paris : Le Seuil.
Barthes, R. (1965). Eléments de sémiologie, Paris: Gonthier.
Barthes, R. (1985). L’aventure sémiologique, Paris: Le Seuil.
Chow, W. S. & Prieb, S. (2013). “Understanding Psychiatric Institutionalization: A Conceptual Review”. in BMC Psychiatry, (169): 37-62.
Eikhenbaum, B. (1925). “The Theory of the Formal Method”. in Poetica, (42): 17-22.
Eldridge, R. (2003). An Introduction to the Philosophy of Art, London: Cambridge University Press.
Jakobson, R. (1933-34). “What is Poetry?”. in Language in Literature, (17): 247-263.
Lotman, Y. (1976). Analysis of The Poetic Text, trans. D. B. Jhonson. California: University of California Press.
Riffaterre, M. (1978). Semiotics of Poetry, Indiana: Bloomingston.
Shklovsky, V. B. (1972). Mayakovsky and His Circle, London: Dod Mead.
Zinn, H. (2001). On History, New York: Seven Stories Press.