آرزومند، فریدون و مهریبیگدیلو، ایمان و فرزانه فرد، سعید. (1401). «نقد و بررسی عناصر اجتماعی با دید رئالیستی در آثار فریبا وفی با تکیه بر سه رمان پرنده من، ترلان، رویای تبت». بهار سخن، 19 (58)، 183-208.
اکبری، مریم و دزفولیان، کاظم و جلالی، مریم. (1398). «تحلیل الگوی کنشی و زنجیرههای روایی گریماس در روایت مرگ رستم»، متنپژوهی ادبی، 23 (80)، 7-32.
بنیطرفی، نیلوفر و حاتمپور، شبنم. (1398). «بازنمایی جلوهای زنانه در سه رمان از نویسندگان زن ایرانی». پژوهشنامه ادبیات داستانی، 8 (3)، 1-21.
جمالی، شهروز و سجادی، رویا. (1394). «بررسی جایگاه زن در آثار سیمین دانشور، فرشته مولوی و راضیه تجار». زبان و ادب فارسی دانشگاه آزاد سنندج، 7 (24)، 31-50.
جهانی، محمدتقی و حاتمی، مهناز. (1397). «بررسی مؤلفههای فکری و گفتمانی نوشتار غزاله علیزاده در رمان
خانة ادریسیها».
سومین همایش بازشناسی مشاهیر و مفاخر ملی زبان و ادبیات،
https://civilica.com/doc/894934/
حاجیمحمدی، طیبه و زیرک، ساره و نوابخش، مهرداد. (1401). «واکاوی تطبیقی جامعه شناسانه تقدم و تأخر سرمایه های زن در رمان های رویای تبت (فریبا وفی) و دفترچه ممنوع (آلبا دس پدس) بر اساس نظریه پیر بوردیو». سبک شناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، 15 (3)، 45-61.
حسینی، مریم و سالارکیا، مژده. (1391). «تحلیل رمان رؤیای تبت براساس استعارۀ نمایشی گافمن»، متنپژوهی ادبی، 13(53)، 81-108.
حسینی، مریم، سالارکیا، مژده. (1392). «بررسی تأثیر سرمایه های زنان بر نقش سلطه در رمان رویای تبت بر اساس نظریه کنش پیر بوردیو، ادبیات داستانی»، 1(4)، 17-40.
حقدار، علیاصغر. (1391). فراسوی پستمدرنیته: اندیشه ی شبکه ای، فلسفه ی سنتی و هویت ایرانی، تهران: شفیعی.
فیاض، مختار. ملاکی، زهره. (1395). «تحلیل و بررسی اندیشۀ فمینیستی در داستانهای منیرو روانیپور». مجموعه مقالات کنفرانس بینالمللی بینالمللی شرقشناس، تاریخ و ادبیات پارسی، گردآورندگان وارتان وسکانیان و نورعلی نورزاد. ویراستار: مریم حسینزاده. دسترسی درhttps://civilica.com/doc/729081/.
رازیانی، برهان و صالحی، اکبر و سجادی، مهدی و محمودنیا، علیرضا. (1399). «فمینیسم و سیر تحول آن در ادبیات پس از انقلاب اسلامی». سبکشناسی نظم و نثر فارسی ( بهار ادب)، 13(3)، 91-108.
سلدن، رامان. (1384). راهنمای نظریۀ ادبی معاصر، ترجمۀ عباس مخبر. تهران: طرح نو.
مالمیر، تیمور و صفاییصابر، رضوان. (1399). «تحلیل ساختار و شگردهای روایی در رمان رؤیای تبت». متنپژوهی ادبی، 24(83)، 71-99.
وفی، فریبا. (1384). رؤیای تبت، تهران: غزال.
ولیپور هفشجانی، شهناز و پارسیان، زهره. (1399). «بررسی جایگاه اجتماعی سیندخت، رودابه، تهمینه و گردآفرید در شاهنامۀ فردوسی». قند پارسی، 3 (6)، 44-62.
Bakhtine, M. (Volochinov). (1977). Le Marxisme et la philosophie du langage, essais d’application de la method sociologique en linguistique, Paris: Minuit.
Genette, G. (1972). Figures III, Paris: Seuil.
Maguin, L. (2022). "Le Tu inattendu, la métalepse de deuxième personne dans “El Paraiso en la otra esquina” de Mario Valgas Liosa et La bibliotca de Babel de Jeoge luis Borges”. Cahier de narratologie, (42), 1-13.
Ricœur, P. (1983). Temps et récit, Tome I, Paris: Edition du Seuil.
Tourangeau R. (1994). ‘’La sociologie des textes comme méthode d’analyse du discours au théâtre’’. L'Annuaire théâtral Revue québécoise d’études théâtrales, (15), 141-157.
Vesal, M. & Fahandej, S. (2019). “L’univers mythique et le sujet problématique dans Le Poirier de Taraqqi”. Recherches en langue et littérature françaises, 13(23), 205-220.
Zima, P. V. (1989). “Le sociolecte dans la fiction et dans la théorie”. Sociocriticism, 2(10), 42-80.
Zima, P. V. (2000). Manuel de sociocritique, Paris: L'Harmattan.