پرسش‌های متداول

نحوه ارسال مقاله به نشریه به چه صورت می باشد؟

پس از مطالعه فایل «راهنمای نویسندگان»، و بخش «فرآیند پذیرش مقالات (در نوار ابزار بالای صفحه)»  از طریق ثبت نام در سامانه نشریه و دریافت «نام کاربری» و «رمز ورود»، و تکمیل مراحل ارسال، مقاله را در سامانه بارگذاری و ارسال نمایید. لازم به ذکر است هیچ فایلی خارج از سامانه اعتبار و کاربرد ندارد.


 


 

نحوه پیگیری مقالات ارسالی به چه صورت است؟

همانطور که در بخش  «چرخه بررسی مقالات»   توضیح داده شده، اگر هر کدام از مراحلِ این چرخه بیشتر از زمان درج شده طول بکشد، و پاسخی دریافت نشد، نویسنده می تواند ایمیل پیگیری به آدرس نشریه ارسال نماید.


  naqd@guilan.ac.ir        و      naqd1395@yahoo.com


در ایمیل پیگیری، کد رهگیری، عنوان مقاله، نام نویسنده مسئول مکاتبات و نام نشریه لطفا درج گردد.
 

نشریه چند نسخه در سال منتشر می شود؟

نشریه بصورت دوفصلنامه یعنی 2 نسخه در سال منتشر می شود.


 

آیا یادداشت علمی و یا مقاله کوتاه پذیرش می شود؟

خیر

در صورت داشتن سوال و یا بروز مشکل در استفاده از سامانه چه باید کرد؟

با آدرس‌های ایمیل نشریه مکاتبه نمایید.   naqd@guilan.ac.ir        و      naqd1395@yahoo.com


 

در صورت فراموش کردن رمز عبور چه باید کرد؟

گزینه "ورود به سامانه" را در منوی بالای صفحه انتخاب و سپس گزینه "رمز ورود به سامانه را فراموش کرده ام!" را انتخاب کنید. ایمیلی به پست الکترونیک شما ارسال خواهد شد که پس از تایید، رمز عبور جدید دریافت خواهید کرد. در صورتی که مجددا در ورود به سامانه با مشکل مواجه شدید، با آدرس ایمیل نشریه مکاتبه نمایید.


 

در صورت داشتن تمایل به داوری مقاله چه باید کرد؟

چنانچه عضو هیات علمی دانشگاه (دولتی و آزاد) و یا مراکز تحقیقاتی کشور هستید و به عنوان داور در سامانه تعریف نشده اید، با مدیر علمی و اجرایی نشریه، (ghayoori_mguilan.ac.ir)  مکاتبه نمایید تا در صورت داشتن شرایط لازم، کارتابل نقش داور تعریف و فعال شود.


 

ترتیب نویسندگان باید به چه صورتی باشد؟

درصورتی‌که مقالۀ ارسالی مستخرج از پایان‌نامه باشد، (طبق مصوبه وزارت علوم)، لازم است نام دانشجوی دکتری در ابتدا آورده شود، سپس نام استاد راهنما و بعد نام سایر نویسندگان.


 


 


 

اگر در ارسال مقاله مشخصات نویسنده(گان) به اشتباه درج شد و یا نام نویسندگان با ترتیب اشتباه وارد سامانه شد، چه باید کرد؟

پس از بررسی اولیه و ارسال مقاله برای سردبیر نمی توان تغییری در مشخصات درج شده ایجاد کرد. لذا چنانچه مقاله مورد بررسی قرار گرفت و برای اصلاح به نویسنده مسئول مکاتبات ارسال گردید، می توانند مشخصات را اصلاح کنند.


 

آیا نویسنده مسئول مقاله با نویسنده مسئول مکاتبات فرق دارد؟ و اگر در معرفی آنها در سامانه اشتباه رخ دهند چه باید کرد؟

در هنگام ارسال مقاله هر کدام از نویسندگان که مسئول مقاله هستند می‌تواند مسئول مکاتبات مقاله نیز باشد. اما اگر اینگونه نبود، مسئول مکاتبات باید نویسنده مسئول مقاله را معرفی نماید. توجه داشته باشید تمامی مکاتبات و اصلاحات و... به ایمیل نویسنده مسئول مکاتبات ارسال میگردد. و اگر اشتباهی در معرفی آنها در سامانه رخ دهد، (همانطور که در پرسش قبلی توضیح داده شد) بعد از اولین درخواست اصلاحیه از نشریه، میتواند آن را اصلاح نماید.


 

در مرحله ارسال مقاله، در برخی موارد پس از تکمیل تمام موارد، گزینه ارسال مقاله فعال نیست. در این صورت چه باید کرد؟

در مرحله ارسال اولیه مقاله و یا بارگذاری مقاله تصحیح شده (پس از داوری)، باید تمامی مراحل تکمیل شود و در سمت راست صفحه علامت تیک قرمز رنگ مشاهده شود. در بخش بارگذاری مقاله دقت کنید گزینه هایی که علامت * دارند، اجباری هستند.  پس از تکمیل تمامی موارد، در صفحه آخر گزینه ارسال مقاله فعال خواهد شد.

در مرحله اولیه ارسال مقاله، نویسنده مسئول مکاتبات باید چه صفحاتی را مطالعه کند؟

صفحات راهنمای نویسندگان، پرسش های متداول و فرآیند پذیرش مقالات (به نوار ابزار بالای صفحه مراجعه شود).


 

در زمان بارگذاری مقاله در مرحله اولیه، چه فایل هایی باید بارگذاری شوند تا مقاله مورد ارزیابی اولیه قرار گیرد؟

فایل اصل مقاله   ،   مشخصات نویسندگان  ،  فرم تعهدنامه   و    فرم تعارض منافع  بارگذاری شود.

مدت زمان موردنیاز برای اعلام نتیجه پرونده چقدر است؟

هر مقاله از زمان ارسال نویسنده تا اعلام نتیجه نهایی (در صورت پذیرش) همانطور که در فایل «چرخه بررسی مقالات» توضیح داده شده این چرخه بین 4 تا 5 ماه بطول می‌انجامد. اما اگر داوری بیش از یک ماه بطول بیانجامد این زمان بیشتر خواهد شد.